Skolen ved Radiomarken

Skolen ved Radiomarken er en specialskole/dagbehandlingstilbud, som tilbyder undervisning og socialpædagogisk behandling til børn og unge, der af faglige, personlige og/eller sociale årsager ikke trives i folkeskolen.

Skolen er normeret til 18 elever i alderen 6-17 år. Eleverne er fordelt i 3 klasser med op til 6 elever i hver, og hver klasse har tilknyttet et fast lærerteam, som følger dem gennem hele skoledagen. Dette skaber sammen med faste daglige rammer et struktureret og trygt miljø for eleverne.

På Skolen ved Radiomarken ved vi, at der er en tæt sammenhæng mellem ernæring og adfærd samt indlæringsevne. Derfor har vi en madordning for alle, hvor vi tilbyder sund og nærende morgenmad og frokost til alle elever. Måltiderne er en del af vores socialtræning og foregår enten i vores hyggelige kantine eller ved fællesbord i klassen.

I alle vores aktiviteter på Skolen ved Radiomarken, vægter vi tryghed, troværdighed, tætte pædagogiske relationer, anerkendelse og samarbejde højt.

Vi sætter en ære i at gøre eleverne klar til livet efter folkeskolen med alt hvad det indebærer. Det betyder, at vi underviser og træner vores elever i at være selvhjulpne, at kunne begå sig i forskellige sociale sammenhænge og at være hovedpersonen i sit eget liv, samtidig med at vi tilbyder fuld fagpakke i folkeskolens afgangsprøve. Vi tilrettelægger en målrettet, individuel og motiverende undervisningen med udgangspunkt i den enkelte elevs faglige niveau, interesser og kompetencer

Skolen ved Radiomarken blev etableret i 2009. Vi har en fantastisk beliggenhed ved Bagsværd og Lyngby søer, et område der naturligt kalder på megen udendørs aktivitet.