Målgruppe

Skolen ved Radiomarken er en dagbehandlingsskole med elever fra 0.-9. klasse. Eleverne på skolen er primært elever med normal begavelse og undervisningen er tilrettelagt med fuld fagrække og afsluttes med afgangsprøver.

Fælles for eleverne på skolen er, at de har haft vanskeligt ved at finde fodfæste på almenområdet og har brug for en individuelt tilrettelagt indsats i en skolekontekst med mindre elevgrupper og tættere voksenguidning. Udfordringerne omkring eleven er typisk komplekse og kan sjældent karakteriseres som én problemstilling eller én diagnose.

Skolen er indrettet til at rumme elever med forskellige behov, men er især målrettet elever med socio-emotionelle og opmærksomhedsmæssige vanskeligheder. Dvs. at eleverne typisk har vanskeligheder i sociale sammenhænge foruden vanskeligheder ved at genkende, nuancere og regulere sine følelser. Dertil kommer at elevgruppen kan have vanskeligheder med uro, opmærksomhed og impulsivitet og deraf udadvendte reaktionsmønstre. På samme tid er det en elevgruppe, der har et ønske om at indgå i sociale fællesskaber og har brug for venner. Det betyder, at vores elever har behov for støtte og individuel guidning i forhold til at kunne indgå hensigtsmæssigt i sociale relationer, udvikle mentaliseringsevne og i forhold til at forstå og regulere egen adfærd.

Det er ikke et krav, at eleven har fået en diagnose for at blive tilbudt en plads på Skolen ved Radiomarken, man bliver visiteret til en plads på baggrund af beskrivelser af barnets funktionsniveau og behov.