EKSAMEN

En del af vores elever afslutter deres skolegang hos os med en 9. klasses afgangsprøve. Vi finder i samråd med elever, hjem og UUV ud af, hvornår den unge er klar til at komme videre til en ungdomsuddannelse og om det skal være en fuld afgangsprøve eller i reduceret fagrække.

Vi tilbyder afgangsprøve i fuld fagrække, og vi har erfaring med, at vores elever klarer sig godt og honorerer kravene vedrørende prøven på lige fod med folkeskolens elever.

Der er dog også de elever, der ikke magter, har brug for eller lyst til at gå til afgangsprøve i fuld fagrække, og ligesom vores undervisning er tilpasset den enkelte elev, tilbyder vi også afgangsprøver i reduceret fagrække, skræddersyet til den enkelte elevs behov.

Afgangsprøverne foregår på Skolen ved Radiomarken, bortset fra prøverne i naturfag og idræt, som bliver afholdt i faglokalerne på Stengård Skole.